
Začátek: | 31.3.2022 |
Stav: | Lze se přihlásit |
Variabilní symbol: | 2203211 |
Č. akreditace: | AK/I-30/2017 |
Místo konání: | On-line |
Lektor: | Mgr. Jan Schwaller |
Cena: | 2600 Kč |
Dotovaná cena pro veřejnou správu a neziskové organizace: | 2300 Kč |
On-line školení, živý přenos
- účastníci den před seminářem (nejpozději odpoledne do 14:00 hod) obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu
JAK BUDE ŠKOLENÍ PROBÍHAT:
- On-line školení proběhne přes aplikaci ZOOM.
- Připojení je velmi jednoduché, den před školením (nejpozději odpoledne do 14:00 hod) vám zašleme návod na připojení a přístupové údaje.
KONTAKT:
Zákaznická linka
pondělí - pátek: 10:00 - 13:00
Správně, efektivně a v intencích nejnovější legislativy.
Řádná správa dokumentů je věcí jak jednotlivců, tak i privátních subjektů a v neposlední řadě i veřejné správy.
Všechny tyto otázky a ještě další Vám zodpoví akreditovaný seminář.
Seznamíte se s novinkami, současnou praxí a postihy v archivní a spisové službě. Proberete si, mimo jiné, významná stanoviska a názory na často pokládané dotazy, které vyplynuly z výkonu spisové služby a archivní péče, nebo z poznatků při kontrolní činnosti.
Spisová služba aktuálně čelí novým výzvám v podobě elektronického dokumentu, elektronického úřadování, podepisování a dlouhodobého ukládání elektronických dokumentů. Stále se zrychlující změny právního prostředí, ve kterém spisová služba funguje, kladou zvýšené nároky na odbornost a soustavné sledování nových směrů a informací v oboru. Výzvu představují i evropské předpisy, např. evropské nařízení GDPR, nařízení eIDAS a také nové české právní předpisy o digitalizaci státní správy a novelizace předpisů stávajících, které mají významný vliv na výkon spisové služby zejména v její elektronické podobě.
On-line školení, živý přenos.
08.45-09.00 Připojení účastníků.
09.30-13.30 Odborný program.
Seminář je dělen do pěti bloků:
1- Úvod do problematiky: Seznámení se základní legislativou i souvisejícími předpisy, dělení původců dokumentů dle zákona, otázka předarchivního dohledu a kontrol.
2.Spisová služba: Operace související s příjmem, evidencí, zpracováním, vyřizováním, podepisováním, ukládáním a skartací dokumentů - spisová služba v analogové i elektronické podobě – viz vyhláška č. 283/2014 Sb., která mění vyhlášku č. 259/2012 Sb. o podrobnostech výkonu spisové služby.
3. Skartační řízení: Podrobnosti přípravy a průběhu skartačního řízení a jejich odlišnosti u veřejnoprávních a soukromoprávních původců, předávání archiválií do veřejných archivů.
4. Evidence archiválií, povinnosti a práva vlastníků archiválií.
5. Předmět kontrol, možnosti zřízení vlastních archivů, podoba a vybavení spisoven, přestupky a sankce, povinnosti pro komerční spisovny.
6. Dotazy, diskuse.
V průběhu všech bloků jsou posluchači upozorňováni na změny v dané oblasti v souvislosti s přijetím předpisů EU e-IDAS a GDPR (např. e-faktury, úplné el. podání) a navazující české legislativy a novel zákona o archivnictví a spisové služby.
Seminář je určen veřejnoprávním i soukromoprávním původcům dokumentů jako jsou územní samosprávné celky a jimi založené a zřízené organizační složky nebo právnické osoby, organizační složky státu, státní příspěvkové organizace, státní podniky, školy, zdravotnická zařízení, obchodní společnosti a družstva s výjimkou bytových družstev zapsané v obchodním rejstříku, náboženské a odborové organizace, komerční spisovny a další.