
Začátek: | 13.1.2021 |
Stav: | Lze se přihlásit |
Variabilní symbol: | 2101101 |
Č. akreditace: | AK/I-30/2017 |
Místo konání: | On-line |
Lektor: | Mgr. Věra Máchová |
Cena: | 1900 Kč |
Dotovaná cena pro veřejnou správu a neziskové organizace: | 1900 Kč |
On-line živý přenos
- účastníci před seminářem obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu
JAK BUDE ŠKOLENÍ PROBÍHAT:
- On-line školení proběhne přes aplikaci ZOOM.
- Připojení je velmi jednoduché, den před školením vám zašleme návod na připojení a přístupové údaje.
Kurz má akreditaci MPSV i MVČR:
Na kurzu se budeme snažit hlouběji pochopit, pojmenovat, rozpoznat a reflektovat svoji komunikaci s klientem v konfliktních situacích; připravíme se tak na efektivnější zvládání konfliktních situací odpovídající naší profesní roli. Posílíme svoji dovednost analyzovat konflikt - příčinu a jeho účastníky. Seznámíme se se strategiemi zvládání vlastních emocí, strategiemi zvládání samotných konfliktů a s odstupňovaným přístupem k řešení konfliktů. Budeme mít příležitost uvědomit si své silné stránky a své rozvojové potřeby v oblasti řešení konfliktů, podpoříme umění vědomé volby metod práce s klienty.
Cílové kompetence:
09:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Obsah
1. Úvod
Stanovení hlavního cíle vzdělávacího programu, obsahu a časového plánu vzdělávacího programu, očekávání a korekce očekávání účastníků. Seznam konfliktních situací z praxe účastníků.
2. Úvod do problematiky - co je to konflikt
Co je to konflikt, mezilidská komunikace a zdroje konfliktů; plíživý vs. otevřený, roviny a druhy konfliktů, pozitivní a destruktivní konflikt.
3. Strategie zvládání konfliktů
Konflikt a profesní role. 5 základních strategií zvládání konfliktů (ignorování, vztahování, vyjednávání, kontramanipulace, prosazení se); odstupňování řešení konfliktu.
4. Konfliktotvorné osoby
Úvod do problematiky: přímá agrese; arogance; kverulování; manipulace: neoprávněná kritika, citové vydírání aj.
5. Konfliktotvorné situace
Úvod do problematiky: vytýkání nedostatků/chyb; sdělování "špatných zpráv"; jak přijímat kritiku; zvládání námitek; zvládání nesouhlasu.
6. Rozbor 2 - 3 konfliktů z praxe účastníků a následný trénink v modelové situaci
Metoda skupinového řešení problémů; diskuze, dotazy, trénink v modelové situaci.
7. Závěr kurzu
Společná rekapitulace kurzu, zodpovězení dotazů, hodnocení.
Kurz je rčen širokému okruhu zájemců – úředníkům i voleným představitelům obcí a krajů, pracovníkům poskytovatelů sociálních služeb a dalších profesí - kteří jsou při jednání s klienty často vystaveni nebezpečí konfliktních situací.